-
KOLONIE 2021
Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych w Bydgoszczy oraz Partner Stowarzyszenie Kobiet Wiejskich „GOSPODYNI” są organizatorami: Kolonii dla dzieci urodzonych po 01 styczniu 2005r. w OW „PERŁA” w Mrzeżynie ul. Tysiąclecia 13 dla których przynajmniej jedno z rodziców podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników lub pobiera świadczenie z KRUS.
Turnus odbędzie się w dniach: 24 lipca 2021 do 01 sierpnia 2021 roku.
Koloniści rozpoczynają turnus obiadem a kończą śniadaniem w dniu wyjazdu.W trakcie wypoczynku uczestnicy turnusu mają zagwarantowane:
– zakwaterowanie,
– całodniowe wyżywienie,
– opiekę kadry pedagogicznej,
– zajęcia kulturalno- sportowe, (dyskoteki, konkursy, występy artystyczne, zwiedzanie wystaw, zawody sportowe, plażowanie i kąpiele wodne pod opieką ratownika, itp.),
– wycieczki i zwiedzanie okolicy- poznawanie najciekawszych miejsc i zabytków
– ubezpieczenie.Wypoczynek dzieci i młodzieży organizowany jest zgodnie z aktualnymi wymogami oraz przepisami służb sanitarnych oraz MEN.
Dokumenty niezbędne do zakwalifikowania dziecka:
- Karta kwalifikacyjna – wypełniona czytelnie i podpisana przez rodzica. (.pdf)
- Zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu oraz wypadkowo-chorobowemu z KRUS lub pobieraniu świadczenia rolniczego (emerytura, renta), przez co najmniej jednego z rodziców lub prawnego opiekuna.
- Oświadczenie RODO (.pdf)
SKANY DOKUMENTÓW MUSZĄ BYĆ CZYTELNE!!!
Termin przyjmowania zgłoszeń dziecka na kolonię upływa 17 czerwca br.
Zgłoszenia można dokonywać: e-mailem inowroclaw-kolkarolnicze@wp.pl lub w Biurze Związku 88-100 Inowrocław ul. Jacewska 164
Kolejność wpływu zgłoszeń decyduje także o zakwalifikowaniu dziecka na kolonięOdpłatność za pobyt dziecka na turnusie (wpłata po zakwalifikowaniu) wynosi: 600,00 zł. w tym koszty organizacji przejazdu na turnus tam i z powrotem.
Kolonię dofinansowuje Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Społecznego RolnikówKomunikaty organizacyjne na stronie: www.kolkarolnicze-bydgoszcz.pl
Kontakt z organizatorem:
Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych w Bydgoszczy
88-100 INOWROCŁAW ul. Jacewska 164 tel. 52 3573002 kom 516069089
e-mail: inowroclaw-kolkarolnicze@wp.plZałączniki:
Karta kolonisty PDF / DOC
Oświadczenie RODO (PDF)
Oświadczenie – przewóz dziecka PDF / DOC
Oficjalny komunikat (PDF) -
Dzień dziecka 2021
Kochane dzieci.
Z okazji Waszego święta życzymy Wam wielu wspaniałych zabaw, sukcesów, spełnienia się marzeń, oraz wspólnych radosnych chwil z Waszymi Rodzicami. -
Dzień matki 2021
Z okazji dnia matki, Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych w Bydgoszczy życzy wszystkim matkom dużo uśmiechu, szczęścia i zdrowia.
-
Porządek posiedzenia 20 maja 2020r. organów Wojewódzkiego Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych w Bydgoszczy
Dnia 20 maja 2021r. odbędzie posiedzenie organów Wojewódzkiego Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych w Bydgoszczy. Członkowie którzy nie mogą pojawić się we własnej osobie mogą dołączyć do spotkania w trybie online o którym zostali poinformowani w wiadomości email.
PORZADEK-Posiedzenia-organow-20.05.2021
-
Dzień Strażaka 2021
Kółka Rolnicze i Straż Pożarną zwaną ogniową łączy bogata historia. Dzisiaj razem świętujemy Dzień Strażaka. Z tej okazji Wojewódzki Związek Rolników, Organizacji i Kółek Rolniczych życzy wszystkim dzielnym druhom strażakom zdrowia i spokojnych dni w pracy.
-
Powodzenia w maturach 2021!
Drodzy maturzyści! Podchodzicie do egzaminów maturalnych w trudnych czasach pandemii i niepewności jakości nauczania zdalnego. Stres nadchodzących dni dotknie was, rodziców i wychowawców. Mając to wszystko na uwadze Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych w Bydgoszczy życzy wszystkim uczniom maturzystom, a w szczególności tym z szkół rolniczych powodzenia i dobrych wyników egzaminów maturalnych!
-
Życzenia z okazji Święta Pracy i Dnia Flagi
Związek z okazji Święta Pracy oraz Dnia Flagi Rzeczypospolitej składa pokłon za pracę Pracującym, Rolnikom oraz Seniorom.
-
Konsultacje „Strategia RP na rzecz Młodego Pokolenia”
Jestem przekonany, że przepisy prawa kształtujące rzeczywistość,
nie powinny powstawać w gabinetach politycznych.
Kto, jak nie Wy najlepiej rozumie potrzeby młodego pokolenia Polaków.
-Piotr MazurekPiotr Mazurek – Pełnomocnik Rządu do spraw Polityki Młodzieżowej, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informuje, że
27 kwietnia 2021 r. od godz. 17:00 odbędzie się kolejna wojewódzka konsultacja, podczas której młodzi ludzie z województwa kujawsko-pomorskiego mogą zgłaszać propozycje do „Strategii RP na rzecz Młodego Pokolenia”.
Konsultacje wojewódzkie to Platforma środowisk młodzieżowych na której młodzi Polacy mają rozmawiać i wypracować rozwiązania, które posłużą do opracowania wieloletniego planu działań strategicznych w obszarze polityki młodzieżowej jako:
„Strategii RP na rzecz Młodego Pokolenia”.
Dyskusje prowadzone, podzielone są na sześć obszarów tematycznych;
„edukacja i szkolnictwo wyższe”,
„rynek pracy i przedsiębiorczość”,
„społeczeństwo obywatelskie i kultura”,
„polityka społeczna, polityka prorodzinna i mieszkaniowa”,
„zdrowie i sport”
„ekologia i klimat”Aby wziąć udział w konsultacjach „online” należy wypełnić zgłoszenie znajdujący się pod adresem: https://strategiadlamlodych5.webankieta.pl/
Zapisów można dokonywać do 26 kwietnia 2021r. do godziny 12:00.
Więcej informacji na temat konsultacji znajduje się na stronie konsultacji:
-
Apel o 1% podatku dla WZRKiOR w Bydgoszczy
Rolniku, mieszkańcu wsi
WZRKiOR Bydgoszcz jako Organizacja Pożytku Publicznego wykonuje na rzecz swoich członków usługi – kolonie, które mogą być dofinansowane z darowizny 1% podatku za 2020r.
Wojewódzkiego Związku Rolników Kółek i Organizacji Rolniczych w Bydgoszczy zwraca się z apelem o przekazanie 1% na działalność statutową, wpisując do deklaracji podatkowej nasz Nr KRS 0000103621 lub wypełniając druk PIT-OP.
Jak przekazać 1 procent:
Osoby ubezpieczone w (KRUS; ZUS) dla których płatnik świadczenia rentowego, emerytalnego zgłasza rozliczenie do Skarbówki za 2020 r. przy pomocy PIT 40A, mogą zadysponować 1% podatku dla naszego Związku wypełniając druk PIT-OP w okresie od 15 lutego do 30 kwietnia br. gdzie należy wpisać Nr KRS 0000103621.
Podpisany PIT-OP należy złożyć w formie elektronicznej lub papierowej właściwemu Urzędowi Skarbowemu do 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym.
Jeżeli emeryt lub rencista zarabia dodatkowo w inny sposób niż za pośrednictwem organu emerytalnego lub rentowego, powinien samodzielnie rozliczyć się na deklaracji podatkowej (a nie poprzez PIT-40A od organu). W takim przypadku PIT-OP nie obowiązuje – nie należy go składać.
https://www.podatki.gov.pl/pit/pit-op
PIT-OP złożysz na poniższych formularzach:
- PIT-OP(1) – formularz w wersji interaktywnego pliku PDF (PDF, 52 kB)
- PIT-OP(1) – formularz w formie do druku (PDF, 33 kB)
Więcej informacji na temat elektronicznej wysyłki PIT-OP znajdziesz w sekcji Pytania i odpowiedzi, dostępnej w panelu bocznym na https://www.podatki.gov.pl/pit/pit-op.
PIT-OP elektronicznie można złożyć:
- w ramach usługi Twój e-PIT – dostępnej na Portalu Podatkowym od 15 lutego 2020 r.,
- przez formularz interaktywny w systemie e-Deklaracje,
- w aplikacji e-Deklaracje Desktop.
Jeśli spełniasz warunki do udostępnienia PIT-OP – przygotujemy go dla ciebie już 15 lutego. Wystarczy że się zalogujesz, wskażesz organizację pożytku publicznego i zaakceptujesz oświadczenie. Nie musisz mieć podpisu elektronicznego.
Składając samodzielnie PIT-OP możesz go podpisać jednym z podpisów:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym – to płatny, elektroniczny podpis, który służy do podpisywania dokumentów. Jeśli masz taki podpis, przygotuj go i podaj kod PIN,
- „danymi autoryzującymi” – to bezpłatny podpis elektroniczny, który zapewnia autentyczność deklaracji i podań. Kwota przychodu, którą podaje się przy autoryzacji, to kwota wskazana w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszy niż rok, w którym są składane deklaracje/wniosek albo wartość „0” (zero), w przypadku gdy za rok o dwa lata wcześniejszy niż rok podatkowy, w którym są składane deklaracje/wniosek, nie zostało złożone żadne z zeznań lub rocznych obliczeń podatku.
- Nie. PIT-OP elektronicznie może złożyć tylko podatnik, który jest osobą fizyczną.
- Jak sprawdzić, czy PIT-OP został poprawnie wysłany?
- Po zaakceptowaniu przygotowanego dla ciebie PIT-OP od razu otrzymasz informację, czy został on prawidłowo wysłany. Będziesz mógł w każdej chwili pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) – wystarczy, że się zalogujesz.
- Jeśli korzystasz z formularza interaktywnego, status wysłanego formularza możesz sprawdzić od razu po wysyłce albo wpisać numer referencyjny (32-znakowy numer nadany po wysłaniu dokumentu) do formularza UPO.
- Pamiętaj – wyłącznie status „200” oznacza, że formularz został złożony w prawidłowy sposób. Inne statusy świadczą o niezłożeniu dokumentu lub jego dalszym przetwarzaniu.
- Po otrzymaniu statusu „200” pobierz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które jest dowodem złożenia formularza w formie elektronicznej.
- Jak pobrać UPO dla wysłanego PIT-OP?
- Już 15 lutego 2020 r. przygotujemy dla ciebie PIT-OP. Zaloguj się do usługi Twój e-PIT i zobacz wysłane przez ciebie oświadczenie PIT-OP za rok 2019.
- Aby pobrać UPO dla PIT-OP, który składasz samodzielnie na formularzu interaktywnym, wpisz numer referencyjny nadany po wysłaniu formularza – do formularza UPO. W aplikacji e-Deklaracje Desktop UPO możesz pobrać w zakładce Moje rozliczenia.
- Pamiętaj – pobranie UPO będzie możliwe, gdy przetwarzanie dokumentu zostało zakończone poprawnie, tj. pojawi się informacja o statusie „200”.
- Co to jest numer referencyjny i jak sprawdzić ten numer wysłanego PIT-OP?
- Numer referencyjny to 32-znakowy numer, który jest nadawany przez system po wysłaniu formularza i jest zapisany na formularzu. Numer ten przyda ci się, aby sprawdzić status złożonego formularza (wpisz ten numer do formularza UPO).
- Dla przygotowanego dla ciebie PIT-OP w usłudze Twój e-PIT numer referencyjny będzie widoczny na złożonej deklaracji. Aby pobrać UPO wystarczy nacisnąć przycisk Pobierz UPO.
Po zalogowaniu do usługi Twój e-PIT wystarczy, że zaakceptujesz przygotowany dla ciebie PIT-OP – nie musisz go podpisywać.
Jeśli PIT-OP składasz przez system e-Deklaracje, to możesz go podpisać:
- za pomocą danych autoryzujących – jest to bezpłatny podpis elektroniczny. Wystarczy, że podasz swoje dane (imię, nazwisko, NIP albo PESEL, datę urodzenia) oraz kwotę przychodu za 2018 r. (system wskaże, jakie dane należy podać),
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym– to płatny, elektroniczny podpis, służący do podpisywania dokumentów. Jeśli masz taki podpis, przygotuj go i podaj kod PIN.
Wzór PIT-OP (PDF)
Zestaw narzędzi i usług dostępnych w ramach projektu PITax.pl dla OPP (PDF)
Wykaz OPP Kujawsko-Pomorskie (EXCEL)
Wykaz OPP Kujawsko-Pomorskie (PDF) -
Przypomnienie! – Ostatni dzwonek do zapisania się na konkursu Wieś na Weekend 2021
W ślad za wiadomością e-mail przypominamy wszystkim zainteresowanym o organizowanym przez Krajową Sieć Obszarów Wiejskich konkursie Wieś na Weekend 2021. Terminy zapisów upływają 23 kwietnia 2021 roku.